Selvom det danske samfund er på vågeblus i øjeblikket, kan du sagtens fortsat holde gang i din klub via internettet. Her er en lille guide til, hvordan du gør.
Det kan være udfordrende at skulle koordinere det daglige arbejde i tennisklubben i disse dage, hvor Corona-virussen også har gjort sit indtog.
Men der er råd at hente, når det kommer til det administrative arbejde i din klub.
For der er gode muligheder online for at afholde bestyrelsesmøder, møder om sæsonforberedelsen og andre klubsamtaler, som kan hjælpe med at holde dagligdagen kørende i tennisklubben så godt som muligt i øjeblikket.
Vi har derfor samlet et par tips til brugbare værktøjer.
Tre gode online-værktøjer:
Du kender måske allerede Skype, men ikke desto mindre er det et glimrende værktøj til at komme hurtigt og gratis i kontakt med dine kollegaer og medlemmer. Især hvis du har brug for at holde større møder online.
Du kan downloade programmet og få mere at vide her.
Microsoft har gjort sin populære tjeneste Microsoft Teams gratis frem til januar 2021. Teams er en oplagt måde at arbejde hjemmefra på ved at kunne chatte og holde onlinemøder med dine kollegaer.
Du kan downloade programmet og få mere at vide her.
Også Google har gjort sin tjeneste Hangouts Meet til rådighed i Corona-krisen. Den har mange af de samme funktioner som Teams og er et godt redskab til at holde arbejdet ved lige hjemmefra.
Du kan downloade programmet og få mere at vide her.
Sørg for at lægge en mødeplan
Har I eksempelvis et møde i kalenderen omkring sæsonforberedelsen, så koordiner med mødedeltagerne, at I alle downloader det samme program. Lad én af jer være styrmand på at sætte sig ind i programmet, og lad vedkommende stå for at invitere de andre deltagere til mødet, når I har fundet et tidspunkt, der passer alle.
Løb klubbens aktiviteter igennem
Den nuværende situation kan også være en god mulighed for at kigge de ting igennem, man måske ikke lige får tjekket til hverdag.
– Klubbens forsikringer – overvej et forsikringstjek
– Kig hjemmesiden igennem. Læs alle sider igennem. Måske gemmer der sig en opdatering et sted?
– Tøm indbakken for mails og eventuelle hængepartier
– Rekrutering af frivillige. Brug tiden på at tale med mulige kandidater via de ovenstående værktøjer.
Hold jer i gang
Selvom foreningsidrætten er lukket ned, så er der stadig mulighed for at bevæge sig. DIF har samlet et par råd til hvordan, som du kan dele med dine klubmedlemmer. Appen Træn Selv er eksempelvis gratis og har gode træningsråd. Læs mere her.
Desuden kan DGI IT’s Facebook-gruppe ‘Digitalisering i idrætsforeninger’ anbefales til tips og tricks.