KB-spilleren Simon Friis Søndergaard har startet en fundraiser, der samler ind til alvorligt syge børn. Han får hjælp af en række af landets bedste spillere, som man kan vinde en tennislektion med.
Frederik Løchte Nielsen. Emilie Francati. Christian Sigsgaard. Kenneth Carlsen. Mai Grage.
Navnene vækker stensikkert genkendelse hos de fleste tenniskyndige danskere. Men det er de færreste forundt at have stået på banen med en af dem til sin egen private lektion.
For en halvtredser har du mulighed for at netop det. Og samtidig støtter du en god sag.
Simon Friis Søndergaard, der til daglig er en del af KB’s elitedivisionstrup, har nemlig startet en fundraiser for Make-A-Wish Danmark. Den velgørende organisationer opfylder ønsker for børn og unge i Danmark, der er ramt af en livstruende sygdom.
Støt og vind
Du kan støtte fundraiseren og deltage i lodtrækningen om en af de mange fede præmier. Alt du skal gøre, er at købe et lod for kun 50 kr. via mobile pay nr. 390399. Husk at skrive dit mobilnummer i tekstfeltet, så får du dit lod via sms.
Vi tog en snak med Simon Friis Søndergaard for at finde ud af, hvorfor han har kastet sig over velgørende arbejde.
Hvorfor fik du lyst til at oprette fundraiseren?
”Efter jeg er startet på college i USA, har jeg set, hvor stor en forskel fundraisere og støtte til organisationer som Make-A-Wish kan gøre i samfundet. University of North Carolina at Chapel Hill gør meget ud af, at vi hjælper til, hvor vi kan i lokalsamfundet, om det så er at samle penge ind til mindre privilegerede familier, der ikke har råd til julegaver, eller det er at besøge kræftramte børn på det lokale hospital.”
Hvordan fik du ideen til formatet på fundraiseren?
”Jeg syntes, det var oplagt at bruge de forbindelser, jeg har i Tennis-Danmark til at være omdrejningspunktet for fundraiseren. Fundraiserens koncept med, at du kan vinde en tennislektion med en af landets bedste spillere, var min oprindelige ide. Jeg tror tennisinteresserede både store og små vil kunne få en super sjov og lærerig oplevelse ud af vinde en times træning med en af de fem spillere, der er med.”
Hvordan kendte du til Make-A-Wish?
”Jeg blev første gang introduceret til Make-A-Wish i USA, da jeg så videoer på YouTube, hvor flere af verdens største sportsstjerner var med til at opfylde ønsker for børn med livstruende sygdomme.”
”Både før og efter jeg indtrådte som marketingsfrivillig har det kun været positive indtryk, jeg har fået af de mennesker, der er involveret i organisationen herhjemme. Jeg er blevet budt velkommen med åbne arme, og det har kun bekræftet, at Make-A-Wish er den helt rigtige organisation at arbejde sammen med.”
Hvordan fik du spillerne med på ideen?
”Alle spillere var mere end glade for at støtte op om projektet, da de kunne se, at alle pengene, der bliver samlet ind, går 100 procent til at hjælpe til med at gøre hverdagen nemmere for syge børn rundt omkring i landet. At de alle sammen sagde ja, siger også meget om deres karakter udenfor for banen, hvor de gerne vil være med til at gøre en forskel og hjælpe til, hvor de kan.”
Når fundraiseren er afsluttet, offentliggøres de heldige vinderes navne på Make-A-Wish Danmarks hjemmeside, facebookside og instagram-profil.